![]() |
| Thank you Nuffnang! |
Friday, December 6
145: Thank you Nuffnang!
Wednesday, June 19
Review: PECAH
Meh kita sama2 baca ape storyline novel nie.
Bank CIMB Shah Alam simpan harta. Herman, Alan, Radi dan Don sempat lari dengan wang. Namun Alan ditembak pengurus bank. Parah. Mereka sepakat ke hospital.
Rumah Seri Memori simpan warga emas. Bakar - sang penghuni dimamah dosa - tiba-tiba tumbang. Hilang sedar. Lidya - jururawat dan Dr Vivian gegas bantu. Mereka sepakat ke hospital.
Hospital Tengku Ampuan Rahimah simpan nyawa. Alan di wad kecemasan. Bakar di wad lelaki. Herman-Don-Radi mahu cabut namun terbantut. Kereta terkandas, sedang Inspektor Paul tiba pantas. Pintu pagar hospital dikawal, mereka perlu cari akal.
Herman-Lidya cinta hati. Kisah Herman, Bakar; satu persatu pecah. PECAH!
Tuesday, June 4
KIL
KIL. Punya cerita dalam cerita. Kisah hidup suka duka, tekanan perasaan, masalah mental, penyakit jiwa. Semuanya ada dlm filem nie. Kisah mengenai Akil yg ingin membunuh diri kerana xsanggup nk menghadapi masa depan. Pelbagai cara telah dicuba, katakan saja. Kelar tangan, lompat bangunan, pasang paip kat ekzos kereta dan sedut asap tu. Tp masih lagi xberjaya utk bunuh diri.
Ketika sedang asyik menghisap rokok lorong belakang kedai, ada satu iklan berbunyi:
Tuesday, April 2
G.I. Joe
Citer nie bestt. Serius uolls.Walaupon aku xtgk G.I.Joe yg 1st, tp faham je jalan citer die.. Haaa, cmnie la bestt, xyah aku nk tgk episode satu baru nk paham.
Okay. Aku nk ngaku nie. Aku minat kat bruce willis si-hero-tua-macho-bergaya. Dem it. Why u act so cool pakcik.
Ade lg sorg, Channing Tatum. Tp sedeyh, xjd hero dah pastu. Sbb dah mati awal2. ;(
Hahaha. Sesape xtgk lg tu, g la tgk kalo free.
K lah, Bye,
Assalamualaikum. ;)
Wednesday, April 4
Mirror Mirror
An evil queen steals control of a kingdom and an exiled princess enlists the help of seven resourceful rebels to win back her birthright.
AK: cerite yg kelakar. lagi2 masa permaisuri nak mekap guna ulat bagai. 7 dwarfpon kelakor gak. hahaha. scene last xleh blah, nak nyanyi lagu bollywood. siap menari la. tp duk ulang lirik sama je.
Sunday, April 1
This Means WAR!
This Means War is a story where 2 best CIA spy is having relationship with one women. They need to win the women heart let THE BEST MAN WIN! ;)
AK: cerita yg menari, kelakar dan sgt enjoy. Walopon cerita yg agak ringkas, ttpi skrip best . Pelakon pon best! hahahaha.. Korg kena g tgk.
The Vow
Tuesday, January 24
Bujang Terlajak
Friday, January 20
Contraband : Mark
Sunday, November 13
review: Abuya

Di sebuah kampung bernama Kampung Bukit Lalang yang terletak di sempadan Malaysia Thai,10 KM dari garisan sempadan Thailand. Seorang peniaga bernama Abu Zakaria telah datang ke kampung ini dan berkahwin dengan Rubiah seorang wanita kaya di kampung Bukit Lalang. Selepas itu Rubiah menghantarnya ke Turki untuk belajar ilmu agama, tetapi bila dia pulang ABU ZAKARIA membawa pulang seorang perempuan GRO berbangsa Turki yang dijadikan isteri keduanya. Kepulangannya ke kampung membawa sedikit perubahan pada dirinya.
Dia telah menyerapkan unsur- unsur penyelewengan serta menyesatkan sebahagian penduduk kampung itu. ABU ZAKARIA telah menubuhkan markaznya sendiri yang diberi nama MARKAZ KHALIFAH dan mengelarkan dirinya sebagai ABU YA. Sejak terdirinya Markaz Khalifah ini, semakin ramai pengikut dari berbagai bangsa, agama atau pun keturunan yang mengikut ajaran sesat ABU YA. Dengan kebolehan luar biasa yang dipelajarinya semasa di Turki itu membuatkan ABU YA lebih kuat dan berkuasa. Dia bernikah lagi dengan Adawiyah anak seorang pejuang pemisah PATTANI dan mempunyai seorang lagi isteri bernama Suraya.
Kerana kesesatan yang melampaui batas segala kegiatannya telah diketahui oleh orang kampung dan pihak berkuasa Malaysia Thailand. Kehidupan songsang yang diamalkan oleh pengikut ABU YA telah menjadi daya tarikan dari golongan sampah masyarakat untuk menyertai kegiatan ABU YA. Markaz Khalifah bukan sahaja dijadikan pusat pemujaan tetapi juga menjadi pusat latihan perang yang lengkap dengan senjata api. Kisah ini bermula dari tahun 2002 dan telah dimusnahkan oleh pihak berkuasa Malaysia Thailand pada Julai 2005 atas kesalahan ingkar dan cubaan merampas kuasa dari Yang DiPertuan Agong..
AK: cerita nie mmg sesat la. dari cara amalan dan pahaman die..tp ending cm kureng sket....





