Showing posts with label work. Show all posts
Showing posts with label work. Show all posts

Tuesday, December 31

148: Bandung, Indonesia

Salam.

Ni entri bergambar masa trip ke Bandung November lepas.


Before departure. 
Ni gambar muka tak sabar nak pergi bandung. Hoho. Tahun ni dapat peluang pergi Bandung atas urusan kerja. Ada palm oil conference kat sana. Rujuk Pergi Bali 2012. 

Sebenarnya, tahun ni saya sangat beruntung. Sbb saya dapat gi Bandung atas alasan menggantikan bos saya yang cuti sakit. Kalau tak, tak dapat la den g Bandung tahun ni.  

Bukti pergi conference. Hahaha.
Bila habis hari pertama conference, sempat gak la gi Toko Tiga. Kedai ni memang jual jeans yang murah dan original. Tp sebabkan tak rasa nak beli jeans masa tu, beli polo t-shirt je. Harga memang murah dan kualiti bagus. Boleh dapat satu t-shirt dlm Rp 150,000 = RM45 kowt. Kalau kat sini, dalam RM90 pon belum tentu dapat. Murah kan?

Singgah dulu shopping polo t-shirt. 
Dah hari kedua kat conference. Sebelum masuk conference, sempat la nak posing depan pemain alat tradisional Indonesia. (Tak pasti apa nama alat tu). 


Posing je lebih
Yesza, conference dah habis. Kerja kat Bandung dah selesai, so dah free. Hehehe. Balik dari conference, kiteorang pergi makan malam kat Restoran Sedep Malam. Restoran ini jual makanan dari keturunan Sunda. Makanan memang kering, tapi sedap. Sambal dia memang terbaik. I highly recommend people to try this. 
Sambal kat kedai nie memang terbaik!
Hari yang free untuk berjalan dan cuci mata. Hahaha. Kiteorang sempat la pergi makan kat Kampung Daun. Apa yang istimewa kat sini, suasana damai, sejuk, ade bunyi air terjun lagi. Terbaik la. 

Kampung Daun, Bandung

Tempatnye bagus pak
Selesai makan kat Kampung Daun, kiteorang pergi ke Rumah Mode pulak. Tempat ni popular dalam kalangan pelancong, sampaikan ada yang cakap "Kalau ke Bandung, tak lengkap kalau tak pergi ke Tangkuban Perahu dan Rumah Mode" Okay fine. Saya tak sempat pergi Tangkuban Perahu sebab tak cukup masa. Maybe next time dengan isteri dan keluarga. Hehehe. 
Rumah Mode. *sorry for bad quality picture*
Posing je lebih kat rumah mode ni. Kat sini, boleh rasa macam kat Malaysia je sebab ramai sangat pelancong dari Malaysia. Hahahaha. 
Nice caption. Kan?
 Dah penat g Rumah Mode, kiteorang pergi kat Paris van Java Mall pulak. Kat mall ni agak unik sebab setiap tingkat tak nampak tingkat atas. Reka bentuk kedai pon menarik. Lain dari kat Malaysia. 

Dalam pada jalan-jalan tu, terjumpa la kedai jual baju self printed. Cam Indie punya la. Sekali nampak caption kat atas ni kat luar kedai. Memang lawak tapi tajam maksud dia. Hahahaha. 


"Malu bertanya sesat di jalan, Malu membeli selamat jalan" 
Menghabiskan duit before balik KL.
Hari terakhir kat Bandung, pergi jalan-jalan kat Heritage Factory Outlet. Kat sini, harga memang murah berbanding Rumah Mode. Sempat la beli sehelai t-shirt kat sini. 

Bapak mau pulang ke Malaysia iya?
Nie posing baik punya masa boring tunggu masa nak check in. Hahaha. 

With my beloved mom. Dia tunggu kat airport. Posing lebih ni. hahaha.
Dah sampai Malaysia, saja je amek gambar dengan mak. Sebab kebetulan dia datang KL masa tu. 

Love you la. ;)

AK: Bandung merupakan tempat menarik untuk shopping dan sightseeing. Unfortunately, I cannot manage to go to Tangkuban Perahu. Orang - orang di sana pon cantik dan hensem. Yelah, duk kat kawasan gunung kan. Hahaha. Kulit putih je.


Assalamualaikum w.b.t

Tuesday, November 26

143: SDP Annual Awards 2013

Salam.

Jumaat lepas, saya berkesempatan utk menghadiri annual dinner anjuran company kat Kuala Lumpur Convention Center (KLCC). Tempat yang cantik, menarik dan sangat sesuai utk majlis ballroom.

Majlis menarik.Persembahan terbaik. Persembahan dr ASWARA, Soo Wincci, Sheila Majid. Fara Fauzana dgn Naz Habibur Rahman jadi pengacara majlis. So, mmg terbaik la.

Gaya, Mutu dan Keunggulan

GTM representative

MAP Trainee gang
Dgn Amarul (housemate time training kat Genting dulu)

Nice background isn't it?

Sempat bergambar kat photobooth

AK: Rasa enjoy sbb dapat join dinner nie, walaupun bukan pakai suit tapi jaket je. hahaha. 
Kalo ade lucky draw dgn door gift lagi terbaik rasanya.

Assalamualaikum w.b.t

Thursday, November 21

140: GTM Retreats 2013

Salam.

This is a sneak preview about Tanah Aina, Bentong. Lot of things happen, can't update my blog for beloved reader. 

Hope you guys in good conditions and wish you a  happy holiday in year end. 

To those who will getting married in near terms, congratulations on your happy day and be a good partner to your husband/wife.








AK: Will update the whole story soon!

Assalamualaikum w.b.t