Friday, November 1

136:Percutian hujung tahun

Salam semua. Sedar tak sedar bulan Oktober dah habis. Kejap je dah masuk 2 bulan terakhir untuk tahun 2013. Biasanya dah hampir hujung tahun nie, ramai orang pergi bercuti sama ada dlm negara atau luar negara. Tambah pulak cuti sekolah. Lagi la ramai dah rancang percutian masing - masing. 

Alhamdulillah tahun lepas saya dapat peluang bekerja sambil melancong ke Bali, Indonesia. Nie antara gambar yg sempat dirakam masa kat Bali. 




Okay. Tu cerita tahun lepas. Tahun ini belum ditentukan lagi. Tapi apa yang pasti, saya ingin bercuti bersama Travelar .

I want to go to Bali/Yangon with Travelar because Travelar is perfect for my accomodation and a well-known provider in giving best hotel deals in Asia.

Yesza. Bali dah pergi, jadi tahun ini saya akan ke Yangon. Kali ini saya pergi dengan Travelar. Kalau ada yg belum kenal Travelar, masih belum lambat lagi sebab Travelar menyediakan pelbagai pilihan hotel dengan harga - harga yang menarik dan sangat berpatutan.


Kenapa nak pergi Yangon?

Kerana keunikkan budaya dan keindahan tempat di sana. 

Teringin nak pergi Shwedagon Pagoda. Rata - rata orang bercakap, kalau tak singgah di Shwedagon Pagoda, perjalanan ke Myanmar tak lengkap. 

Shwedagon Pagoda
Kebiasanya, pengalaman berada di negara orang amat menarik bagi saya. Secara tak langsung, kita dapat mengenali negara jiran kita dan penduduk di sana. Walaubagaimanapun, jagalah adab dan adat kita sebagai orang timur. 

AK: Alhamdulillah, tahun ini dapat peluang kerja dan bercuti di Bandung pula. 

Assalamualaikum w.b.t

No comments:

Post a Comment