Tuesday, December 31

148: 2013 in memories

Salam. Happy New Year to all. 

I just wanna share what happen to me in 2013. This will be in terms of career, relationship, friends, personal and finance.


Career - Alhamdulillah. Aku sah jawatan kat Sime Darby bulan Mac. Jadi, semua company benefits dah boleh guna. Yeahaa. Syukur. Dan bila dah confirm ni, bonus pon entitled untuk tahun 2013. Syukur sangat. Selain tu, aku dapat menghadiri conference kat Indonesia. Tahun ni buat kat Bandung pulak. Tahun ni ade "GTM Retreats" kat Tanah Aina. Syok wooo. Enjoy gila. 
Alhamdulillah
GTM Retreats in Tanah Aina, Bentong
Relationship - Banyak benda jadi kat aku tahun 2013. Its really a lesson for me. To improve myself for a better person. Benarlah kata orang "tak semua yang kita nak, kita akan dapat, dan tak semua yang kita dapat, itu yang kita nak" Jadi, bersyukurlah. Siapa tak nak awek cun cam Izara Aisyah kan. Ke comel cam Nad Zainal. hehehe. Tapi kita follow the flow je. Mana yang sudi tu, bgtau la saya. 

"Kalau mahu katakan mahu, tidak aku tertunggu - tunggu, 
kalau sudi katakan sudi, tidak aku ternanti - nanti" 

Oh i love watching sunset,

Friends - Knowing new people, get close to friends, hangout every month after work at Ampang Park. Banyak benda jadi. Tambah-tambah pulak, ramai kawan-kawan dah start berkeluarga/get-into-it. Oh man, am I getting older now. Hurmm. To my friend yang dah tunang, dah kahwin, dah ade anak. Semoga murah rezeki dan mendapat keberkatanNYA. Amin. 


Personal - Not many things changes; except my weight. Waaaa. I'm a real fat now. Don't ask me when I will be slim again. Huarghhh. I learnt alot to improve myself, the way of thinking, what should i do in few years. 

Finance - Syukur alhamdulilah. Through ups and down, I learnt alot. 2013, finally i own a car. After the incident, really thinks car is a must now, not just want. Besides that, I also know and understand the puchasing house. Oh man, harga rumah sekarang memang mengarut. Bullshit gila. Bila la boleh nak beli rumah ni? Nak kawin lagi. =.=" 


Azam 2013 - Ada 2 azam aku yang tak tercapai tahun 2013. First and foremost, to get into shape again. Second, to visit my friend in Paris. Hohoho. Azam yang tercapai, dapat beli kereta. Amin.

Assalamualaikum w.b.t

No comments:

Post a Comment