Saturday, September 19

syawal kian menjelma

esok last day puasa.aku rase kjap je da nak raye.yela tyme2 cmnie mmg rase kjap.cube ko ckp kol 230 ptg.xde makna nye ko ckp kjap.rase lambat nak mampos.lg cepat nak buka ade la.ish, ape aku merepek nie.tp btol pe.ahaha..

aku rase raye taun nie biase je.xde pape yg nak hepi sgt.yela,td aku tlg mak aku kmas umah.aduh, kemas umah tuh general sgt.detail: aku tlg pasang langsir, bersihkan longkang, tlg sapu ape yg patot.hurm, memandangkan aku je yg ade kat umah, mmg la aku yg kene tlg mak aku.
xkan nak suh kucing aku kowt.xmunasabah mahupon munasarawak langsung.

td kol 9 gituh, kak long aku baru tibe umah.lame da aku xjmpe die.dkat2 sebulan gak la.actually, aku nie yg da sebulan xblik umah.
yela, mcm2 hal lak kat uniten tuh.dgn exam nye, ade holiday pulak n bakti siswa (bubur lambuk).ish3, sampaikan mggu last aku kat uniten.
mak aku ckp yg die rindu aku.pergh!!! bikin gua haru beb..yela, mau haru dibuatnye.ehem.da2.byk sgt aku merepek nie..ahaha..

ape persiapan korg ek?? aku nye cam biase je.baju melayu mak aku da beli awal2 puase arituh.terkejut gak ttbe da ade bju raye.kaler hitam beb! dulu aku nak bju raye kaler hitam tp xdpt mase tuh.da xde da.so, raye taun nie la aku pkai kaler hitam.

kuih raye lak, mak aku mmg jarang buat kuih nie.lg2 sejak die nye kesihatan makin kurang nie.kalo nak arapkan akak2 aku.xde la dpt byk mane.stakat mkn sendiri2 je lepas la.tuh pon kalo cuti awal utk raye.hurm, sebagai langkah mengatasi,mak aku mengamalkan konsep kuih tunjuk je.ala, xkan xpaham kowt.cara nak wat senang je.ko kene la g bazar @ kedai kuih.pastu, tgk yg mane berkenan dihati n murah(bajet),then, tunjuk je la kat tokeh kdai tuh.pastuh, ko kene la bayar.kalo xbayar, mau kene kejor ngan polis tuh.ahaha.

hurm,aku rase da byk sgt aku merepek nie.jgn sampai aku jd tokeh kerepek pulak.korg gak yg bangge tgk aku berjaya! k2.esok kak chik n adik aku lak pulang dr JB.lame xjmpe dorg.rindu ke?? ye kowt.ahaha..







No comments:

Post a Comment