Friday, October 2

water rafting, waterfall abseilling and caving adventure.

25 september, muadzam shah. Haa, starting cam berita la pulak. Aku da ade kat bumi muadzam tercinta nie. Org beraye smpai ari ahad tp bukan bagi aku. Aku join program kelab kembara. Kiteorang g Water Rafting. Tuh la main program die. Kiteorang gerak dr muadzam ptg tuh. Haaa, lupe lak nak ckp. Destinasi yg di tujui adalah GOPENG, PERAK. SG Kampar menjadi saksi tempat aku mandi mase duk kat sane.kehkeh.

Aku g program nie pon atas ajakan member aku. Muzhafar @ Muz @ Zaf, tuh sumer adelah org yg same. Die yg ajak aku join program nie. Kalo aku g sorg2, mmg xbest la. Xde member doe. Bosan. Huh. Sampai2 kat sane, kiteorg da dgr da bunyi air sungai mengalir deras. Ala, cam ayat kat iklan tepi jalan tuh. "Biarkan ia mengalir tanpa halangan". Cintai sungai kita. Pengarah program mula la memberi sedikit briefing utk program ari esok.

Ari esoknye, program pon da bermula. Kiteorang dibahagikan kepada 6 kumpulan. Nie pon utk water rafting je. Grup 1 -3 g wat water rafting dulu. then, ptg tuh baru 4 -6 wat la. aku nye grup numb 4. So, pagi tuh grup aku g masuk gua. Nak g adventure beb!!! Aku 1st tyme masuk gua. Tp kalo stakat GUA KELAM kat Perlis tuh, xyah citer la. Aku da penah masuk da. Pada aku, masuk gua tuh aktiviti baru la. Yela, mane penah aku masuk gua nie. Stakat masukkan jari dlm gua kat muka aku, tuh da biase da.EXPERT kowt.ahaha.

Water Rafting. Aku xpenah terpikir camne nak wat bende nie. Tp yg aku tau, mesti best punye la. Yela, kate adventure.ahaha. Mase kiteorang sampai starting point water rafting. ARMAN, guide utk water rafting bg explanation. Die bgtau la istilah2 , bahasa2 yg digunakan atas boat tuh. Forward, Backward, BOOM BOOM, All to the front, Give me you paddle, Jump Jump, Camp site.

Haaa. nie yg aku suke nak explain nie. kalo Forward tuh, maknenye kiter kene la kayuh ke depan. Backward lak sebaliknye. BOOM BOOM nie yg paling aku suke. Bende nie gune mase lalu kawasan jeram yg besar. BOOM BOOM nie ko kene nyorok dalam boat tuh. Bende nie utk menstabilkan boat tuh gak. All to the front digunakan mase boat tuh tersangkut kat batu ke. Then, guide akan control p'gerakan boat tuh. Jump Jump tuh gune mase lalu kawasan jeram yg cetek. Sbb byk batu, so kite kene lompat beramai - ramai. BEST WOO!!! Camp site tuh kalo boat da terbalik. Kan da jd cam khemah. Mule2 aku x terpikir bende tuh. Tp, btol gak doe.ahaha.

Aku rase bende tuh la yg paling best. mlm tuh, aku bjet nak lepak2 la dulu. tp kiteorang ade buat bbq. mkn beb!!! aku mmg suke. wakaka. tp sedey sket la. da kalo duk dlm utan tuh. nyamuk pon wat kenduri la. nak wat cmne, kene la tahan beb. huh.

esok pagi , ahad. kiteorang nye program waterfall abseilling. BEST WOO!!! wa xtipu maa. ahaha. air terjun die lawa giler. subhanallah. serius x tipu. rase cam ko bkn ade kat malaysia je. ahaha.
aku da la xpenah wat abseilling nie. da la air terjun tuh tggi 10 meter. mule2 mmg cuak la. tp aku nengok dak2 pompuan wat ok je. siap kate nak wat lg sekali. ape kes nak takut2 nie?? ahaha.

mase aku da abes wat tuh. aku pon rase nak wat lg sekali. ahaha. tp da alang2 ade kat air terjun. mandi je la beb. ahaha. kalo korang ade mase, g la kat kampar doe. tmpat tuh lawa beb. hilang sumer stress. serius.

No comments:

Post a Comment